Sabtu, 19 Ogos 2017

Kesesatan Akidah Sifat 20-Tareqat Sufi

SAMBUNGAN PERBINCANGAN AKIDAH PARA NABI DAN PARA RASUL ALLAH.

Asalamualaikom sahabat, sambungan anutan, amalan dan penyebaran kesyirikkan olh kumpulan muktazila bersama dgn akidah sifat 20 mereka. Fasal ke 3 dari 6 amalan syirik mereka dan disebar luaskan kpd Umat Islam sedunia dan mendapat sambutan amat menggalakkan dari para ulama kalaf dan kalam sehingga menyebabkan berlaku banyak kemungkaran dan kesyirikkan yg diamalkan olh org awam dan ulama kalaf dan kalam itu sendiri.

3. Anutan dan amalan tareqat/sufi dan tasawuf.

Firman Allah Tabaraqawataallah:
وَأَنَّ هَـذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُواْ السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَن سَبِيلِهِ ذَلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
"Artinya : Dan sesungguhnya (yang Kami perintahkan) ini adalah jalanKu yang lurus, maka ikutilah dia dan janganlah kamu mengikuti jalan-jalan (yang lain), karena jalan-jalan itu mencerai-beraikan kamu dari jalan-Nya. Yang demikian itu diperintahkan Allah kepadamu agar kamu bertakwa." [Al-An'aam:

 Nabi صلی الله عليه وسلم juga telah menjelaskan hal tersebut dengan penjelasan yang JELAS, di mana beliau pernah menggaris satu garis lurus, lalu membuat garis-garis bengkok dari sebelah kanan dan kirinya, kemudian beliau bersabda mengenai garis yang lurus tersebut, "Ini adalah jalan Allah", dan bersabda mengenai garis-baris bengkok, "Dan ini adalah jalan-jalan, pada setiap jalan tersebut ada syaitan yang mengajak manusia kepadanya."

Oleh krn pemikiran pengasas dan pengikut muktazila lbh contong mngikut lojik akal dan pengaruh falsafah yunani maka ayat Allah dan sabda nabi seperti di atas tdk mndatangkan sebarang kesan kpd mereka bahkan menyebabkan mereka bertambah sesat sesesat-sesatnya!.

Tasawuf adalah sebagaimana memancing perlukan umpan utk menangkap mangsa, jadi itulah sebenarnya yg berlaku kpd para penganutnya, tasawuf adalah umpan dan telah banyak mangsa-mangsa besar (ulama kalaf dan kalam) trperangkap dan terus brtambah dgn banyaknya sehingga sekarang, jika Ibnu Sina yg trperangkap dgn agama sufi saya tdk begitu trkilan krn dia org syiah tapi jika org seperti Imam Al Ghazali dan lain-lain ulama yg seumpama Imam Al Ghazali alangkah malangnya nasib mereka krn mereka tdk bermaksud mnsyirikkan Allah Yang Maha Suci dari segala kesyirikkan tapi mereka trtipu dgn prangkap tasawuf yg lbh menitik beratkan akhlak dan mmbelakangkan akidah islam SEBENAR.

Saya yakin sufi adalah dari istilah yunani iaitu theosofi yg brkaitan falsafah mereka mengenai ketuhanan (menurut lojik akal), saya juga yakin kesemua yg menganut akidah sifat 20 juga mnganut akidah kesufian krn pengasas dan pengikut muktazila akal mereka dipengaruhi olh falsafah yunani dan kesufian jadi sdh tentu mereka masukkan pengaruh ini dlm usaha mereka mngedarkan akidah sifat 20, olh krn itulah banyak brlaku prbuatan syirik dlm masyarakat islam sedunia trmasuk penyembahan kubur para sheikh sufi yg dianggap mereka sebagai satu ibadah utk menunjukkan kesetiaan dan kash sayang kpd bekas ketua sufi mereka yg telah mati sdgkan pada sisi KEBENARAN (di sisi Allah Yang Maha Suci) perbuatan dan amalan mereka mnjadikan kubur sebagai tempat mndapat berkat dan beribadah adalah perbuatan org kafir.

Imam Al-Baihaqi meriwayatkan dengan sanadnya dari Yunus bin Abdil A’la, dia berkata: Aku mendengar Imam Asy-Syafii berkata: “Kalau seorang menganut ajaran tasawuf (tashawwuf) pada awal siang hari, tidak datang waktu zhuhur kepadanya melainkan engkau mendapatkan dia menjadi dungu.” (Manaqib Imam As-Syafii 2/207, karya Imam Al-Baihaqi).

Apa yg diperkatakan olh Imam Syafie itu benar tdk meleset sama sekali buktinya selepas menganut akidah sifat 20 mereka juga menganut akidah yahudi, nasrani, majusi bahkan akidah ateis (sila rujuk artikal lampiran), penganut agama sufi bkn saja jahil atau dungu bahkan mereka kuat berbohong seperti dakwaan mereka bertemu Nabi dlm keadaan jaga, nabi keluarkan tangannya utk bersalam dgn sheikh mereka dan bermacam lagi dakwaan kurafat dan tahayul atau karut marut yg mereka sebarkan kpd ahli kumpulan sufi mereka dan org awam.

Barangsiapa yang merasa cukup dengan aliran sufi, maka ia lepas dari manhaj Ahlus Sunnah wa Jamaah, jika berkeyakinan bahwa syaikh sufi dapat memberikan berkah, atau dapat memberikan manfa'at dan madharat, menyembuhkan orang sakit, memberikan rezeki, menolak bahaya, atau berkeyakinan bahwa wajib menta'ati setiap yang dikatakan gurunya/syaikh, walaupun bertentangan dengan Al-Kitab dan As-Sunnah.  Barangsiapa berkeyakinan dengan semuanya itu, maka dia telah berbuat syirik terhadap Allah dengan kesyirikan yang besar, dia keluar dari Islam, dilarang berloyalitas padanya dan menikah dengannya. Allah سبحانه و تعالى berfirman.  "Artinya : Dan janganlah kalian nikahi wanita-wanita musyrikah sebelum mereka beriman, .......... Dan janganlah kalian menikahkan (anak perempuan) dengan laki-laki musyrik sebelum mereka beriman ........". [Al-Baqarah : 221]
(Dipetik dari soal jawab dgn Al-Lajnah Ad-Daimah Lil Buhuts Al-Ilmiyah Wal Ifta)

Amalan-amalan yg mmbuktikan kebodohan dan kesyirikkan sufi seperti:
1. Menari berpusing (lagak wanita)
2. Berzikir Allah hu dan kemudian hanya HU saja (dlm zikir beramai-ramai utk naik maqam 7), dgn lagak seperti org gila.
3. Mncium kaki sheikh sufi olh pengikutnya.
4. Mncederakan diri (seperti amalan hindu).
5. Meminta prtolongan org mati (sheikh sufi mereka).


Firman Allah Subhanahuatallah:

إِن تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا دُعَاءكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَكُمْ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍ
Jika kamu menyeru mereka, mereka tiada mendengar seruanmu; dan kalau mereka mendengar, mereka tidak dapat memperkenankan permintaanmu. Dan dihari kiamat mereka akan mengingkari kemusyirikanmu dan tidak ada yang dapat memberi keterangan kepadamu sebagai yang diberikan oleh Yang Maha Mengetahui"(Al Fathir:14)

Untuk mengetahui lbh JELAS lagi akan kesesatan dan kesyirikkan penganut agama sufi sila cari di google atau yahoo taipkan perkataan sufi, sahabat akan jumpa bukti tentang apa yg dibincangkan di sini.

Oleh itu, saya menyeru sahabat agar tdk trperangkap dgn kesyirikkan sufi yg mereka sebarkan melalui kum. tabligh, bak kata pepatah lama "Menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tidak berguna" dan "Jangan sudah terantuk baru nak tengadah" atau "Jangan biar nasi sudah menjadi bubur"

Allah saja Yang Maha Mengetahui, bersambung insya Allah, semuga brmanfaat utk sahabat seluruhnya, dan berikut artikal mengenai kesesatan tareqat, sufi dan tasawuf, wasalamualaikom.

Fatwa Ulama Mengenai Sufi


Tiada ulasan:

Catat Ulasan